Veelgestelde vragen

Kijk bij de school van je kind. Kies een activiteit. Klik op de activiteit. Vul het aanmeldformulier in. Je ontvangt een bevestiging van de aanmelding.

Aanmelding is niet automatisch plaatsing.

Meld je kind af bij de docent van de activiteit via WhatsApp of stuur een mail aan info@lolnaschool.nl.

Ja, als er plek is dan ontvang je direct een bevestiging in de mail. De informatie die je nodig hebt staat in de bevestigingsmail (en ook bij de activiteit – bv of je speciale kleding mee moet nemen).

Als er niet direct een plek is, wordt je aanmelding op een wachtlijst geplaatst. Ook hier ontvang je een mail van.

Zodra er een plek vrijkomt, wordt de eerstvolgende op de wachtlijst automatisch uitgenodigd door middel van een e-mail.

Zodra je een mail hebt ontvangen dat je kind geplaatst is, kan je kind starten.

Alle informatie zoals locatie en tijd staat in de bevestigingsmail en ook bij de activiteit op onze site.

We horen vaker dat onze mails in de SPAMbox (ongewenste e-mails) terecht komt. Heb je daar ook geen bericht? Vraag het aan de directeur van je school of mail naar ons via info@lolnaschool.nl.

Nee, in de vakanties zijn er geen lessen Lol na school (BEHALVE als de docent van de activiteit dat zelf heeft aangegeven via WhatsApp of een brief).

Communicatie gaat via de docent. Hij/zij kan telefonisch contact met je opnemen in geval van nood.

Onze docenten kunnen ook gebruik maken van WhatsApp. Natuurlijk kun je ook op die manier contact maken met de docent.

Al onze medewerkers hebben een Verklaring Omtrent Gedrag. De meesten van hen zijn ook getraind BHV’er of EHBO’er.

Onze docenten werken doorgaans alleen op de groep, met een back-up collega op afstand. Bij noodgevallen nemen de docenten contact op met de ouder(s) en met de back-up collega. De back-up collega gaat direct naar de locatie van de activiteit.

Vaak is er op locatie (buurthuis, school) ook back-up aanwezig.

Mocht er onverhoopt een reden zijn dat we de les moeten afbreken (voor alle of -een- enkele) deelnemer(s), dan neemt de docent contact met je op.  Wij vragen jouw medewerking om jouw kind dan zo spoedig mogelijk op te halen.

Je kunt zich bij ons melden als je vragen/klachten of opmerkingen hebt via info@lolnaschool.nl.

Omdat wij een programma hebben dat zich richt op talenten en talentontwikkeling, vertrouwen wij erop dat elke deelnemer enthousiast meedoet.

Natuurlijk kan je plezier (even) verminderen, misschien wel juist als je iets leert wat je leuk maar moeilijk vindt. In eerste instantie hopen we dat je kind doorzet en het plezier terugvindt. Geef het in elk geval aan bij de docent.

Als je kind aanhoudend aangeeft te willen stoppen, meld het dan af via meedoen@lolnaschool.nl. Graag zouden we dan ook horen wat de reden is van stoppen. Deze feedback kunnen wij gebruiken om onze activiteiten te verbeteren.

Klik op ‘Contact’ op onze website en stel je vraag per mail (info@lolnaschool.nl).

Wij nemen zsm contact met je op.

Wij proberen altijd zo snel mogelijk te reageren, maar de mail wordt niet elke dag gelezen.

De school van je kind (in elk geval de directeur) is op de hoogte van ons programma en zou je vraag kunnen beantwoorden of ons kunnen bereiken.

In de Atolwijk West en de Zuiderzeewijk zou je contact kunnen opnemen met Wendy van Amsterdam (bel of app naar 06 42 79 63 59). Zij is de kinderbuurtwerker die in ons team werkt. Zij kan je verder helpen bij vragen of opmerkingen. Ze helpt ook met het inschrijven als je dat prettig vindt.

We proberen zo kort mogelijke lijnen te hebben. Communicatie gaat het best rechtstreeks naar de docent van de activiteit. Er is geen telefoonnummer van het organisatieteam.

In de Atolwijk West en de Zuiderzeewijk werkt onze collega Wendy van Amsterdam als kinderbuurtwerker. Je kunt haar daar benaderen via 06 42 79 63 59.

De activiteiten zijn gericht op de wijk. Dus schrijf je alleen in voor die activiteiten die voor jouw wijk ingericht zijn.

Nee, het is de bedoeling om vanuit je eigen school in te schrijven.

Echter na de eerste week is het ook toegestaan om je voor activiteiten in andere wijken aan te melden. Vermeld wel altijd de school waar je kind op zit bij het aanmelden (in het keuzemenu).

Het programma is tot stand gekomen door een subsidie vanuit het ministerie van onderwijs. De extra middelen zijn bedoeld voor (de meeste) scholen in Lelystad Oost. Scholen die wel in Oost staan maar niet meedoen: Timoteusschool, Vrije school Lelystad, Helmstok. Hiervan ligt de oorzaak bij de regels van de subsidie die de overheid aan het programma heeft gekoppeld.

Als er geen plek meer is dan kan je je aanmelden voor de wachtlijst. Zodra er een plekje vrijkomt dan krijgt de eerstvolgende op de wachtlijst automatisch een bericht voor deelname.

Er zijn geen kosten aan verbonden. We gaan wel uit van commitment: Vrijwillig betekent niet vrijblijvend. Als je aangemeld bent, dan verwachten we je ook!

De meeste activiteiten richten zich op kinderen vanaf groep 5. Kijk goed bij de activiteit wie mee kan doen.

We proberen meerdere activiteiten voor jongere kinderen toe te voegen.

Mocht je graag je kind aanmelden voor een naschoolse activiteit die niet onderdeel is van ons LOL na School aanbod, neem contact met ons op, dan kunnen we helpen om je kind voor een leuke en interessante activiteit aan te melden.

Kijk ook op de websites van onze partners om zelf contact op te nemen voor hun al bestaande aanbod.

Sommige activiteiten zijn dichtbij een BSO. Sommige BSOs kunnen en willen meewerken. Zij kunnen bijvoorbeeld de kinderen naar de activiteit brengen. Overleg dit vooraf zelf bij jouw BSO.

Wij willen benadrukken dat Lol na school GEEN vervanging is van de BSO. Omdat wij plaatsing bij een activiteit niet kunnen garanderen is het zeer onverstandig om eventuele BSO plaatsen op te zeggen.

Onze partners